Der er mange tøjbutikker til kvinder. Rigtig mange.
Og det gør det til en udfordring, hvis du går og drømmer om at starte din egen butik op med salg af tøj til kvinder. For konkurrencen er efterhånden så hård, at du skal have noget unikt eller en hulens masse penge i baghånden, hvis du vil begå dig på lige netop det marked.
Det vil du også kunne se, bare ved at gå en tur ned gennem bymidten i selv små og mellemstore danske byer.
Foruden frisører, optikere og pizzariaer, vil gadebilldet typisk være fyldt med tøjbutikker til kvinder.
Nødt til at gøre noget unikt
Derfor er tøjbutikkerne i dag nødt til at gøre noget unikt, hvis de vil have en mulighed for at overleve på den lange bane.
Det kan enten være stilen, konceptet, produktet eller noget helt fjerde, der skal skrues på, hvis der skal være bare en lille chance for at få succes på dette marked.
Hvis butikken sælger det samme som alle de andre, og ikke bringer noget unikt på banen, som får butikken til at skille sig ud, skal der være en rigtig stor og stærk økonomisk motor bag ved, som kan hælde en stor sum penge i markedsføringen, hvis der skal være en chance for at klare sig.
De store vil også lege med
Noget af det, der gør det svært for de mindre tøjbutikker at klare sig er, at de store spillere også vil lege med og ikke er bange for at åbne nye butikker og afprøve nye koncepter.
Brands som H&M, Zara og Bestseller ligger ikke på den lade sig, når det gælder om at rage markedsandele til sig.
Og når kæmpebrands som Boozt.com også begynder at åbne fysiske butikker, kan det være svært for den lille tøjbutik med få ansatte at klare sig.
Så drømmer du selv om at lave en tøjbutik med salg af tøj til kvinder, skal du være klar på at stå tidligt op og knokle til du segner, hvis du vil have succes.